İlk Çağ Felsefesi
İlkçağ Felsefesi Final
Başla
Tebrikler – İlkçağ Felsefesi Final adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Toplam %%TOTAL%% soru içinde sizin aldığınız doğru sayısı: %%SCORE%% yanlış cevap sayısı: %%WRONG_ANSWERS%%
Hakkınızdaki düşüncemiz %%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
Aristoteles’e göre bir şeyin gerçeklik ya da varlık kazanması aşağıdakilerden hangisinin gerçekleşmesine bağlıdır?
A | Formun edimselleşmesine
|
B | Tanrı’nın madde ile form arasında aracılık
etmesine |
C | Maddenin formdan pay almasına
|
D | Tanrı’nın maddeyi forma sokmasına
|
E | Form ile maddenin bir araya gelmesine
|
Soru 2 |
Platon’un Timaios diyalogunda çizdiği tabloda aşağıdakilerden hangisi ezeli-ebedi değildir?
A | İlk-Madde
|
B | İdealar
|
C | Demiourgos |
D | İyi İdeası
|
E | Ruh
|
Soru 3 |
Sofistlere göre bir bilginin ölçütü, bir başka ifadeyle “bilginin geçerliliğinin belirlenmesinde bakılacak şey” aşağıdakilerden hangisidir?
A | Physis |
B | Tutarlılık
|
C | Gerçeklik
|
D | Theoria |
E | Praksis |
Soru 4 |
Aşağıdakilerden hangisi felsefe tarihinin ilk gayeci (teleolojik) düşünürlerinden biri kabul edilmektedir?
A | Thales |
B | Anaksagoras |
C | Anaksimandros |
D | Anaksimenes |
E | Parmenides |
Soru 5 |
Platon’a göre aşağıdakilerden hangisi varlığını bir aklın düzenleyici etkinliğine borçlu olan kavramlar arasında gösterilemez?
A | İdea
|
B | Evren |
C | Ruh |
D | Erdem |
E | Adalet |
Soru 6 |
Anaksagoras’ın evren anlayışında önemli bir yeri olan spermatalar hakkında aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A | Evrendeki herşeyin temel öğeleridirler.
|
B | Bileşik yapıdadırlar.
|
C | Ezeli ve ebedidirler.
|
D | Sayıca sonsuzdurlar.
|
E | Tüm bileşik şeyleri meydana getirirler.
|
Soru 7 |
Aşağıdaki kısa felsefi yargılardan hangisi Sokrates’e atfedilemez?
A | Mutluluk için tümelin bilgisi gerekli ve
yeterlidir. |
B | Mutluluk bir ahlak yaşamıdır.
|
C | Her insan iyiyi ister.
|
D | Erdem bilgidir.
|
E | İnsan, tüm bildiklerine doğuştan sahiptir.
|
Soru 8 |
Aristoteles’in varlık anlayışında bir şeyin potansiyellikten aktüelliğe geçişi aşağıdakilerden hangisiyle ifade edilir?
A | Katılma
|
B | Edimselleşme
|
C | Bulunma |
D | Pay Alma
|
E | Merkezileşme
|
Soru 9 |
Platon’a göre aşağıdakilerden hangisi ideal siteyi oluşturan tüm sınıfların sahip olmaları gereken erdemlerden biri değildir?
A | Adalet |
B | Cesaret |
C | Ölçülülük
|
D | Doğruluk
|
E | Dindarlık
|
Soru 10 |
Aşağıdaki düşüncelerden hangisi Parmenides’in düşünce ile gerçeklik arasında kurduğu özdeşlik ilişkisinin doğurduğu sonuçlarından biridir?
A | Nesnelerin özelliklerinin birincil ve ikincil
olarak ayrılması
|
B | Yanlış konuşmanın imkansızlığı
|
C | Kesin bilgi elde etmenin imkansızlığı
|
D | Duyuların aldatıcı değil, bilgilendirici olması
|
E | Görünüş ile gerçekliğin özdeş olması
|
Soru 11 |
İnsanlar arasında doğal bir eşitlik olduğunu savunan Sofistler aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru ve bir arada verilmişlerdir?
A | Hippias-Antiphon
|
B | Antiphon-Trasymakhos |
C | Antiphon-Kallikles |
D | Kallikles-Trasymakhos |
E | Hippias-Kallikles
|
Soru 12 |
Aşağıdakilerden hangisi Parmenides’in düşünce ve gerçeklik arasında kurduğu özdeşlik ilişkisinin doğrudan sonuçlarından biridir?
A | Hareketin imkânsızlığı
|
B | Duyuların aldatıcılığı
|
C | Her şeyin tek bir şey olması
|
D | Yanlış konuşmanın imkânsızlığı
|
E | Birlikten çokluk çıkmasının imkânsızlığı
|
Soru 13 |
Homeros ve Hesiodos’un evrenin temel maddesi olarak önerdikleri kavramlar aşağıdakilerden hangisidir?
A | Psykhe-Eros
|
B | Okeanos-Khaos |
C | Mantike-mysterie |
D | Kosmos-Khaos |
E | Psykhe-Meteor |
Soru 14 |
Anaksagoras’ın “nous” kavramı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A | Muhtemelen spermatalardan daha saf ve
incelikli tohumlardan oluşmuştur.
|
B | Tanrısal değil maddi bir yapı olarak
düşünülmüştür.
|
C | Bir hareket ilkesidir.
|
D | Spermataların değişim, birleşme ve
ayrışmalarını düzenler.
|
E | Evrendeki düzeni planlayıcı bir yönü vardır.
|
Soru 15 |
Aristoteles’in varlık öğretisinde önemli bir yeri olan entelekheia ne demektir?
A | Evrendeki herşeyin Tanrı tarafından
saptanmış amacıyla uyumlu olarak açınması
yasası
|
B | Maddede henüz açığa çıkmamış olan
ideanın kuvve halinde kalma durumu |
C | ufak bir maddilik taşımayan, hareket
ettirmeyen hareket ettirici |
D | Maddenin ve evrenin ezeliliği ve ebediliği
durumu
|
E | Şeylerin, ana nedenleri olan idealarından
pay almaları durumu |
Soru 16 |
Aristoteles’e göre aşağıdakilerden hangisi poietik bir disiplindir?
A | Müzik
|
B | Ekonomi |
C | Metafizik |
D | Politika |
E | Fizik |
Soru 17 |
Platon’un düşünce sisteminde, ezeli olmayıp da sonradan meydana gelmiş olan herhangi bir şey düzenini ve meydana gelmesini aşağıdakilerden hangisinin etkinliğine borçludur?
A | Filozof |
B | Devlet |
C | Doğa
|
D | Akıl
|
E | İdea
|
Soru 18 |
Aşağıdakilerden hangisi idea kavramının Antik Yunan dünyasında yüklendiği anlamlardan biri değildir?
A | Biçim
|
B | Doğa
|
C | Tür
|
D | Şekil
|
E | Ruh
|
Soru 19 |
Antik Yunan felsefesinde “bilme” sözcüğünün kökünü oluşturan ve sonraları ortaya çıkan “idea” kavramının da anlam kökünü oluşturan “eide” sözcüğü ne anlama gelir?
A | Nitelik |
B | Öz
|
C | Duymak |
D | Görmek
|
E | Anlamak
|
Soru 20 |
Platon’a göre ruhun tumoeides isimli parçasının sitedeki karşılığı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Filozoflar |
B | Şairler
|
C | Askerler |
D | Yöneticiler
|
E | Zanaatkarlar |
Soru 21 |
Aşağıdakilerden hangisi Antik Yunan dünyasında kinesis sözcüğüne yüklenen anlamlardan biri değildir?
A | Doğum süreci
|
B | Mekânda yer değiştirme
|
C | Herhangi bir şeyin özünün değişmesi
|
D | Niteliksel değişim
|
E | Niceliksel değişim
|
Soru 22 |
Anaksimenes’e göre dünya şekil olarak aşağıdakilerden hangisine benzer?
A | Küre
|
B | Elips |
C | Çanak
|
D | Sütun
|
E | Tepsi |
Soru 23 |
Platon’un ilk dönem eserlerinden itibaren genellikle “idea” sözcüğü ile beraber andığı ve yaklaşık olarak onunla aynı anlama gelecek şekilde kullandığı sözcük aşağıdakilerden hangisidir?
A | Aisthetos |
B | Phoros |
C | Eidos |
D | Demiourgos |
E | Topos |
Soru 24 |
Homeros ile Hesiodos arasında yapılan aşağıdaki karşılaştırmalardan hangisi yanlıştır?
A | Homeros’ta savaşçılık en önemli
erdemlerden biriyken Hesiodos’ta çalışkanlık
ve yasaya uyma başlıca erdemler haline
gelmiştir. |
B | Homeros eski düzeni temsil ederken
Hesiodos zenginleşen yeni sınıfların
ihtiyaçlarına yanıt veren yeni bir evren
düzeni önermiştir. |
C | Hesiodos ile birlikte Homeros’ta görülmeyen
bir tarih bilinci ortaya çıkmıştır. |
D | Homeros doğru ya da yanlış ne biliyorsam
tanrılardan öğrendim derken, Hesiodos
tanrılardan sadece doğru şeyler öğrendiğini
söyler. |
E | Homeros evren anlayışında iyimser bir tutum
takınırken Hesiodos kötümserdir. |
Soru 25 |
Homeros’un destanlarındaki tanrılar için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Savaşçı özellikler sergilerler
|
B | Özel yiyecekler yerler
|
C | İnsanlar arasındaki münakaşalarda tarafsız
kalırlar |
D | Ölümsüzdürler
|
E | İnsanların sahip olduklarına benzer inançlar
taşırlar |
Soru 26 |
Demokritos’un evren anlayışı hakkında aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A | Evrendeki tüm değişim, atomların yer
değiştirmesinden ya da sayıca artmasından
oluşur |
B | Evren sonsuz sayıda atomdan ve sınırsız bir
boşluktan oluşan bir yapıdır |
C | Evrende yokluktan varlığa gelmek ya da
varlıktan yokluğa gitmek imkansızdır |
D | İnsan ruhu hariç, evrendeki herşey
atomlardan oluşmuştur |
E | Nesnelerin birincil özellikleri tamamen akılsal
bir yapı sergiler |
Soru 27 |
Aşağıdakilerden hangisi Sokratik yöntemin ana yapısını oluşturan unsurlardan biri değildir?
A | Kişide zaten mevcut bulunan bilgilerin
sorularla ortaya çıkarılması
|
B | Bilgilerin belli tanımlar altında
somutlaştırılması
|
C | Konuyla ilgili mevcut bilgilerin gözden
geçirilmesi
|
D | Yönteme muhatap olan kişinin bilgisizliğinin
farkına vardırılması
|
E | Muhatabın sorduğu tüm soruların yanıtlanıp
tüm kuşkuların giderilmesi
|
Soru 28 |
Gorgias Helen’e Övgü isimli eserinde Retorik sanatını, insanlar üzerindeki gücü ve etkisi bakımından aşağıdaki disiplinlerden hangisine benzetmiştir?
A | Tarım
|
B | Ev idaresi
|
C | Felsefe |
D | Yöneticilik
|
E | Hekimlik |
Soru 29 |
İnsanların doğada önem verdikleri şeyleri tanrılaştırdıklarını ve sofistlerin filozoflarla hatipler arasında bir yerde durduklarını düşünen ünlü Sofist aşağıdakilerden hangisidir?
A | Protagoras |
B | Hippias |
C | Kallikles |
D | Prodikos |
E | Gorgias |
Soru 30 |
Aristoteles’e göre Tanrı’nın salt form olması onda aşağıdakilerden hangisinin bulunmasını imkânsızlaştırır?
A | Düşünme
|
B | Neden Olma
|
C | Akıl
|
D | Hareket etme
|
E | Hareket Ettiricilik
|
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
30 tamamladınız.
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel
İlk Çağ Felsefesi Dersi Bazı Test Çalışmaları
- TEST-1 (VİZE)
- TEST-2 (VİZE)
- TEST-3 (VİZE)
- TEST-4 (VİZE)
- TEST-5 (VİZE)
- TEST-1 (FİNAL)
- TEST-2 (FİNAL)
- TEST-3 (FİNAL)
- TEST-4 (FİNAL)
- TEST-5 (FİNAL)
Diğer Testler İçin Tıklayınız.
Post Views: 192
Yorumlar (1)